Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren? 

Ik hoop natuurlijk dat je helemaal blij bent met je nieuwe bestelling. Toch niet helemaal naar wens? Jammer, maar dat kan voorkomen. Wil je je bestelling retour sturen of ruilen? Geen probleem! Lees onderstaande informatie, dit geldt ook voor sale en afgeprijsde artikelen. 

Verzendkosten van het retour gestuurde pakket, of voor een eventuele retour ter beoordeling of reparatie naar Kip Design, zijn voor rekening van de koper. Ook is de klant verantwoordelijk voor het retour gestuurde pakket; zorg dus altijd voor een verzendbewijs. Dit kan heel eenvoudig, lees hieronder de instructies.

Ik twijfel over mijn sieraad, wat nu? 

Informatie, afbeeldingen, mondelinge mededelingen, opgaven enz. met betrekking tot alle producten en de belangrijkste kenmerken van de producten die online, telefonisch of via e-mail worden verstrekt, worden zo nauwkeurig mogelijk (weer)gegeven of gedaan. Kip Design garandeert echter niet dat alle aanbiedingen en producten identiek met de gegeven informatie in overeenstemming zijn. Afwijkingen kunnen in beginsel geen aanleiding zijn tot schadevergoeding, ruilen en/of ontbinding. Goederen kunnen afwijken van foto's qua maat, materialen, uitvoering en/of kleur. Edelstenen en mineralen zijn immers natuurproducten, elk stuk is uniek. 

Aanpassen van het sieraad

Is het sieraad al in jouw bezit, en ben je toch niet tevreden? Ik kan jouw sieraad ook aanpassen naar jouw wensen, we kunnen per app of email overleggen wat mogelijk is. De retour verzendkosten zijn voor rekening van de koper. Daarnaast zijn er meestal meerkosten aan verbonden, die zal ik je per app of email graag laten weten. Het kan namelijk zijn dat het hele sieraad opnieuw moet worden gemaakt, waardoor er materialen verloren gaan. 

Klachtenprocedure

Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals jij die ervaren hebt. Toch vragen wij jou vriendelijk om jouw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. 

Onze gegevens: Kip Design afd. Klantenservice, Mauritslaan 3, 3818GJ Amersfoort,
per email: info@kipdesign.nl of telefonisch: +31 (0)6 5495 1424 

Na ontvangst van jouw klacht ontvang je van ons een bevestiging. 

Wij zullen jouw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij  jou hiervan op de hoogte stellen. 

Mocht jij dit niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact opnemen en jouw geschil voor leggen aan de Geschillencommissie (SGC). Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Stappenplan retourneren

1. Indien je twijfelt, of niet tevreden bent over je sieraad, stuur dan altijd zo snel mogelijk een mail met een foto van het sieraad naar ons, met je vraag of opmerking. Mail het naar info@kipdesign.nl, dan reageren we zo snel en adequaat mogelijk. Misschien is er nog een andere oplossing dan retourneren. 

2. Toch retourneren? Controleer eerst of jouw retour aan de voorwaarden voldoet:
- Het artikel dient onbeschadigd te zijn (lees onderaan* de uitzonderingen op de retourregeling)
- Het artikel dient in de originele verpakking retour te worden gezonden

3. Stuur een mail naar info@kipdesign.nl, met als onderwerp 'retour', en geef aan welk product en liefst ook waarom je wilt retourneren (vergeet niet je ordernummer te vermelden). Doe dit uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst. Ruilen voor een ander artikel/tegoedbon mag natuurlijk ook! Vermeld dit dan in de email. 

4. De instructies voor het retourneren van je bestelling ontvang je daarna in je mailbox. 

5. Verpak de artikelen heel eenvoudig in de originele verpakkingen. Retouren dienen altijd verzonden te worden met een kopie van de betreffende mailwisseling bij de geretourneerde items, zodat ik weet van wie het pakketje afkomstig is, en om welke artikelen het gaat. Indien deze niet bijgevoegd is, kunnen wij je retour helaas niet garanderen, niet accepteren, en niet in behandeling nemen. Kip Design is niet aansprakelijk voor sieraden die door het onzorgvuldig verpakken van de retourzending defect zijn geraakt.

6. Schrijf het retouradres op de verpakking:
Kip Design
T.a.v. Klantenservice
Mauritslaan 3
3818 GJ Amersfoort

7. Frankeer je pakketje voldoende, deze kosten zijn voor je eigen rekening. Breng het pakje naar een PostNL servicepunt, en vraag om een verzendbewijs. We willen je dringend verzoeken om je pakje met track & trace te versturen. Met track & trace kan ik goed volgen waar het pakje is. Dit is ook de veiligste manier, zodat jij en wij zeker weten dat het pakketje Kip Design in Amersfoort zal bereiken. 

8. Na ontvangst van je retour storten wij het bedrag direct naar je terug, of repareren je item (na overleg met jou en jouw akkoord) en sturen het op onze kosten naar je terug.

*Er zijn een aantal uitzonderingen op het gebruik maken van de retourregeling:
- natuurlijke slijtage
- kleurverschillen, sommige edelstenen zijn zeer gevoelig voor fel licht, en kunnen soms veranderen van kleur; onderling hebben edelstenen ook nooit precies dezelfde kleur. De edelstenen zijn natuurproducten en elke steen is anders van samenstelling en kleur
- vlekken veroorzaakt door parfum, crème en lotion
- beschadiging van de edelstenen en de zilveren elementen door (regen)water of vocht
- onderdelen die afgeven nadat zij in contact zijn gekomen met vocht
- klachten die ontstaan zijn door verkeerd gebruik van de onderdelen en/of sieraden